Doprava ZDARMA od 1 500 Kč s doručením do Balíkovny a Z-Boxu

Obchodní podmínky společnosti Herbanicum

 

Úvodní ustanovení


Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") společnosti Herbanicum s.r.o., se sídlem na adrese Bolívarova 2077, 169 00 Praha 6, identifikační číslo: 014 92 756, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 207528 (dále jen "prodávající") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen "kupní smlouva") uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen "kupující") prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.herbanicum.cz (dále jen "e-shop"), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen "webové rozhraní obchodu").

Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

Obchodní vztah mezi prodávajícím a kupujícím, který není konečným spotřebitelem, se řeší dle individuálně sjednaných podmínek.

Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím - spotřebitelem, které nejsou výslovně upraveny v těchto obchodních podmínkách ani v kupní smlouvě uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím, se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o ochraně spotřebitele").

Kupující vytvořením objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi výslovně souhlasí.

Prodávající je oprávněn znění obchodních podmínek měnit či doplňovat, jakýmikoliv změnami ale nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Za účinné se považují obchodní podmínky ve znění platném v momentě vytvoření objednávky.

Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se s nimi seznámil a souhlasí s nimi.  

 

Informace o zboží a cenách

Veškeré informace o zboží uvedené na e-shopu mají informativní charakter.
Prodávající si vyhrazuje právo změnit sortiment i ceny bez předchozího upozornění.

Ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách (Kč), včetně daně z přidané hodnoty (DPH).
Cena zboží nezahrnuje náklady na dopravu, které jsou uvedeny při objednávce.

V případě zjevné chyby v ceně (např. nulová či výrazně chybná cena) si prodávající vyhrazuje právo objednávku stornovat.

Kupní ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

 

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

Kupní smlouva se uzavírá na dálku prostřednictvím webového rozhraní obchodu.

Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající takovou prezentací nečiní kupujícímu nabídku k uzavření kupní smlouvy, a není tak ani povinen s kupujícím kupní smlouvu uzavřít.

Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o: (i) objednávaném zboží a jeho kupní ceně, (ii) způsobu úhrady kupní ceny zboží, (iii) údaje o požadovaném způsobu dodání objednávaného zboží a (iv) nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen "objednávka").

Kupní smlouva vzniká v okamžiku, kdy prodávající potvrdí objednávku kupujícího zasláním potvrzovacího e-mailu.

Kupující je povinen uvádět pravdivé a úplné údaje. Prodávající nenese odpovědnost za škodu způsobenou nesprávně uvedenými údaji.

Prodávající může objednávku odmítnout v případě:

  • zjevné chyby v ceně zboží,
  • nedostupnosti zboží,
  • dřívějšího porušení povinností kupujícím (např. nevyzvednutí zásilek),
  • v důsledku přírodní pohromy nebo zásahu vyšší moci.

Prodávající má povinnost o takové skutečnosti kupujícího bez zbytečného odkladu obeznámit a vrátit již uhrazenou kupní cenu.

Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě.

 

 

Platební podmínky

Kupující může kupní cenu uhradit těmito způsoby:

  1. Platební kartou online prostřednictvím platební brány,
  2. Bankovním převodem na účet prodávajícího,
  3. Dobírkou při převzetí zásilky.

V případě platby převodem je kupní cena splatná do 5 pracovních dnů od potvrzení objednávky. Zboží je odesláno až po připsání částky na účet prodávajícího.

Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží, přičemž okamžikem jejího zaplacení se rozumí okamžik, kdy je platba přijata na účet prodávajícího.

Pokud jsou v kupní smlouvě sjednány zvlášť náklady spojené s balením a dodáním zboží nad rámec kupní ceny, musí být tyto náklady uhrazeny společně s kupní cenou. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

Případné slevy z kupní ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

Prodávající vystavuje elektronickou fakturu, která slouží i jako daňový doklad.

  1. Doprava a dodání zboží

Prodávající zajišťuje doručení prostřednictvím:

  • Zásilkovny,
  • České pošty.

Cena dopravy se řídí aktuálním ceníkem uvedeným na webu.
Doba dodání je zpravidla 2–5 pracovních dnů, pokud není uvedeno jinak.

Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

V případě, že je způsob dopravy smluven na základě individuálního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

Prodávající si vyhrazuje právo poskytnout dodání zboží ve vybraných případech zdarma.

Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Za škody vzniklé při přepravě nenese prodávající odpovědnost.

Dodací lhůty jsou pouze informativního charakteru a vycházejí z předpokládaných dodacích lhůt dopravců.

Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat neporušenost obalu. Pokud je obal poškozen, je nutné uplatnit reklamaci přímo u dopravce a zásilku nepřebírat.

 

Odstoupení od kupní smlouvy

Kupující, který je spotřebitelem, má ze zákona právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodu.
Pro odstoupení stačí zaslat oznámení e-mailem v rámci výše uvedené lhůty na adresu info@herbanicum.cz s uvedením čísla objednávky. Možné užít i vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, který je možné nalézt ZDE.

Zboží musí být vráceno kompletní, nepoškozené a pokud možno v původním obalu.
Kupující hradí náklady na vrácení zboží. Po doručení zboží bude částka za nákup vrácena stejným způsobem, jakým byla uhrazena a to do 14ti dnů ode dne odstoupení.  S platbou však je možné v souladu s občanským zákoníkem počkat, dokud zboží není vráceno prodávajícímu nebo kupující neprokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

Nárok na náhradu vzniklé škody na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

Právo na odstoupení se nevztahuje na:

  • zboží upravené podle přání zákazníka,
  • zboží, které bylo po otevření obalu z hygienických důvodů nevratné,
  • zboží podléhající rychlé zkáze.

Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před převzetím zboží kupujícím bez udání důvodu.



Reklamace a záruka

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele).

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí, není-li však na zboží uvedeno datum spotřeby či minimální trvanlivosti, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.

Prodávající odpovídá za to, že dodané zboží je při převzetí bez vad.

Kupující má právo uplatnit reklamaci v případě, že zboží:

  • neodpovídá popisu,
  • je vadné nebo poškozené,
  • není v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • neplní funkci, kterou obvykle má.

Prodávající upozorňuje, že zvýšenou citlivost či případ alergické reakce na dodané zboží nelze samu o sobě považovat za vadu zboží. Stejně tak za vadu zboží nelze považovat nedostatky v dárcích a jiném bezúplatném plnění, které poskytuje prodávající nad rámec objednávky. Obrázky zboží v internetovém obchodě mají ilustrativní charakter a nepředstavují závazné zobrazení vlastností zboží (obal zboží se může lišit například z důvodu změny obalu výrobcem).

Má-li zboží vadu, může kupující požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující právo i od kupní smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit její součást nebo zboží opravit, jakož i v případě že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.

Reklamace se uplatňuje e-mailem na info@herbanicum.cz nebo poštou na adresu sídla společnosti.

Záruka se nevztahuje na vady vzniklé běžným opotřebením, nesprávným používáním nebo nedodržením pokynů výrobce.

Kupující uvede při uplatnění reklamace své jméno a příjmení, kontaktní údaje, popis vady zboží a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje (jaké právo z vadného plnění uplatňuje). Provedenou volbu nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Kupující je povinen doložit, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (např. kopií daňového dokladu či jiným vhodným způsobem). Pro uplatnění reklamace může kupující využít vzorový reklamační formulář, který je možné nalézt ZDE.

O průběhu reklamace, zejména o jejím přijetí, vyřízení či zamítnutí bude prodávající kupujícího informovat prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na elektronickou adresu kupujícího.

O reklamaci rozhodne prodávající bezodkladně. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. V případě, že nebude reklamace vyřízena v uvedené lhůtě, je kupující oprávněn odstoupit od kupní smlouvy.

Náklady spojené s vrácením zboží hradí v případě oprávněné reklamace prodávající.



Nevyzvednuté dobírky

Pokud kupující objedná zboží na dobírku a zásilku nepřevezme, porušuje tím kupní smlouvu dle § 2118 občanského zákoníku („Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“).

V takovém případě má prodávající právo požadovat úhradu nákladů spojených s odesláním zásilky (poštovné a balné).
Kupující může:

  • požádat o opětovné zaslání zásilky po úhradě vzniklých nákladů, nebo
  • potvrdit, že o zboží již nemá zájem, a uhradit pouze kompenzaci poštovného.

Neuhrazení těchto nákladů může vést k postoupení pohledávky specializované agentuře nebo k soudnímu vymáhání.
Prodávající se těmto krokům snaží předcházet a vždy preferuje dohodu.

 

 

Ochrana osobních údajů

Prodávající zpracovává osobní údaje v souladu s nařízením GDPR (EU) 2016/679 a platnými právními předpisy České republiky.
Osobní údaje jsou zpracovávány výhradně za účelem vyřízení objednávky, fakturace, doručení zboží a komunikace se zákazníky.

Kupující má právo na přístup ke svým údajům, jejich opravu nebo výmaz.
Podrobné zásady zpracování osobních údajů jsou dostupné na webu www.herbanicum.cz.

 

 

Závěrečná ustanovení

Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce a řídí se právním řádem České republiky.

V případě sporu mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem – lze využít mimosoudní řešení sporu prostřednictvím České obchodní inspekce (www.coi.cz).

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. 11. 2025